- در بازار خدمات درمانی اعتماد برآگاهی نسبت به برند بیمارستانی اثر معنی داری ندارد و از مدل حذف شده است. ضریب مسیر اعتماد بر آگاهی ۰٫۱۸ به دست آمده است که با مقدار t=0.98 در سطح p>0.05 معنی دار نمی باشد.نتایج نشان داده که تغییرات آگاهی مشتری به برند بیمارستان در راستای تغییرات اعتماد به برند نمی باشد. به عبارت دیگر این فرضیه پژوهش رد شده است. بر این اساس این مسیر تایید نشده و از مدل ساختاری نهایی پژوهش کنار گذاشته شده است. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی ندارد.
۵-۲-۳ یافته های فرضیه سوم
فرضیه ۳- اعتماد بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری دارد.
-
-
- در بازار خدمات درمانی اعتماد بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری دارد. ضریب مسیر اعتماد بر تصویر ذهنی ۰٫۱۲ به دست آمده است که با مقدار t=2.01 درسطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه پژوهش تایید شده است.نتایج نشان دهنده این است که افزایش اعتماد به برند بیمارستان باعث ایجاد تصویر ذهنی مثبت از بیمارستان برای مشتری می شود. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی دارد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
۵-۲-۴ یافته های فرضیه چهارم
فرضیه ۴- رضایت مشتری بر وفاداری نسبت به برند اثر معنی داری دارد .
- در بازار خدمات درمانی رضایت مشتری بر وفاداری نسبت به برند بیمارستانی اثر معنی داری ندارد و از مدل حذف شده است. ضریب مسیر رضایت مشتری بر وفاداری نسبت به برند ۰٫۱۸ به دست آمده است که با مقدار t=1.029 در سطح p>0.05 معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر این فرضیه پژوهش رد شده است وبر این اساس این مسیر تایید نشده و از مدل ساختاری نهایی پژوهش کنار گذاشته می شود.نتایج نشان دهنده این است که رضایت مشتری از خدمات بیمارستان نمی تواند بر وفاداری مشتری به برند بیمارستان تاثیرگذار باشد. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی ندارد.
۵-۲-۵ یافته های فرضیه پنجم
فرضیه ۵- رضایت مشتری بر آگاهی نسبت به برند اثر معنی داری دارد .
- رضایت مشتری برآگاهی نسبت به برند اثر معنی داری ندارد و از مدل حذف شده است. ضریب مسیر رضایت مشتری برآگاهی نسبت به برند ۰٫۰۰۹- به دست آمده است که با مقدار t=-0.106 در سطح p>0.05 معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر این فرضیه پژوهش رد شده است. بر این اساس این مسیر تایید نشده و از مدل ساختاری نهایی پژوهش کنار گذاشته شده است. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی ندارد.
۵-۲-۶ یافته های فرضیه ششم
فرضیه ۶- رضایت مشتری بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری دارد .
- رضایت مشتری بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری ندارد و از مدل حذف شده است. ضریب مسیر رضایت مشتری بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان ۰٫۰۸ به دست آمده است که با مقدار t=0.88 در سطح p>0.05 معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر این فرضیه پژوهش رد شده است. بر این اساس این مسیر تایید نشده و از مدل ساختاری نهایی پژوهش کنار گذاشته شده است.نتایج نشان دهنده این است که رضایت مشتری از خدمات بیمارستان تاثیر معنی دار بر روی تصویر ذهنی مشتری از برند بیمارستان را ندارد. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی ندارد.
۵-۲-۷ یافته های فرضیه هفتم
فرضیه ۷- تعهد به رابطه بر وفاداری نسبت به برند اثر معنی داری دارد .
- تعهد به رابطه بر وفاداری نسبت به برند اثر معنی داری دارد . ضریب مسیر تعهد به رابطه بر وفاداری نسبت به برند ۰٫۸۳ به دست آمده است که با مقدار t=7.8 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است.افزایش تعهد به رابطه باعث افزایش وفاداری به برند بیمارستان می شود. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی دارد.
۵-۲-۸ یافته های فرضیه هشتم
فرضیه ۸- تعهد به رابطه بر آگاهی نسبت به برند اثر معنی داری دارد .
- تعهد به رابطه بر آگاهی نسبت به برند اثر معنی داری دارد . ضریب مسیر تعهد به رابطه بر آگاهی نسبت به برند ۰٫۸۳ به دست آمده است که با مقدار t=9.3 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی دارد.
۵-۲-۹ یافته های فرضیه نهم
فرضیه ۹- تعهد به رابطه بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری دارد.
- تعهد به رابطه بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری ندارد و از مدل حذف شده است. ضریب مسیر تعهد به رابطه بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان ۰٫۰۰۳- به دست آمده است که با مقدار t=-0.016 در سطح p>0.05 معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر این فرضیه پژوهش رد شده است. بر این اساس این مسیر تایید نشده و از مدل ساختاری نهایی پژوهش کنار گذاشته شده است.تصویر ذهنی مثبت از بیمارستان متاثر از تعهد به رابطه در استفاده از خدمات بیمارستان نمی باشد.این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی ندارد.
۵-۲-۱۰ یافته های فرضیه دهم
فرضیه ۱۰- وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند اثر معنی داری دارد . .
- در بازار خدمات درمانی وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند اثر معنی داری دارد . ضریب مسیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند ۰٫۵۲ به دست آمده است که با مقدار t=6.06 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است.نتایج نشان دهنده این است که وفاداری به برند بیمارستان می تواند در ارزش ویژه برند بیمارستانی موثر باشد. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی ندارد.
۵-۲-۱۱یافته های فرضیه یازدهم
فرضیه ۱۱- آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند اثر معنی داری دارد.
- آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند اثر معنی داری دارد . ضریب مسیر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند ۰٫۵۱ به دست آمده است که با مقدار t=5.86 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است. این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی دارد.